Un Influencer és una persona que compta amb certa credibilitat sobre un tema concret, i per la seva presència i influència en xarxes socials pot arribar a convertir-se en un prescriptor interessant per a una marca.
Aquests influencers estàn guanyant moltíssim terreny actualment en el nostre món d'Internet, i com diu el meu titol de la part escrita, "Influencers, que el futur no et deixi enrere", ho deixa ben clar, són indubtablement la tipologia de feina que protagonitzarà el món laboral en un futur no gaire llunyà.
Ara, quan als més petits i petites de la casa els hi preguntin què volen ser de grans, la resposta serà: Mama, papa, vull ser influencer.
El que més em crida l'atenció d'aquest món inmens dels influencers, són els estereotips que s'han format a partir d'ells.
Un estereotip són aquella serie de pensaments o bé ideologies que les persones ens creem sobre els altres, creem ideals de bellesa sense ni tant sols donar-nos compte. I aquí és quan es crea aquest afecte negatiu, aparèixen els perjudicis socials i els haters, dels quals parlo en una altra pàgina.
Quan prenem la televisió, la ràdio o obrim una revista, li estem obrint la porta de la nostra llar i de la nostra ment a una sèrie d'idees i d'imatges que, si bé, per una banda, reflecteixen la realitat, ens informen i ens entretenen , d'altra banda presenten una visió reduïda i contagiosa de com viure, com pensar, com vestir, és a dir, ens diuen com hem de SER! I això no hauria de ser així! Cada persona és un món, doncs perquè no ser cada u com vol, que la publicitat ja ha d'afectar en les nostres conciències?
És un misteri. Jo penso que realment és innat. Tot això de la influència ve de l'etapa prehistòrica, quan els homes de cromanyó anaven a caçar per alimentar-se o simplement en el moment de fer foc, al intentar-ho un d'ells, els altres també ho provaben pel simple fet que amb l'altre li havia funcionat. Doncs en l'actualitat igual. Quan a una persona coneguda, li funciona o fa publicitat, ja que moltes vegades no saps si està promocionant aquell producte o és que relament li funciona, ja ens entren ganes de provar aquell producte, de comprar-lo, ja no per la senzilla qüestió de saber si és bo o no, pel simple fet de tenir el mateix que l'influencer.
L'altra part que volia comentar en aquesta part, és la part de l'entrevista a la Instagramer escollida, tot i que penso que vaig ser jo la escollida, peruè ningúna altra persona a les que volia entrevistar em van respondre així que a continuació l'entrevista amb Anna Lopez (en castellà):
1. Haz una pequeña introducción sobre ti misma.
No contestada
2. ¿Qué redes sociales usas y cuál fue la primera que utilizaste?
La primera red social que utilicé fue Instagram. Utilizo, Instagram Facebook y Youtube.
3. ¿Cómo empezaste a adentrarte en este mundo y cuánto hace?
Empecé cuando tenía 14-15 hacer mis primeras colaboraciones.
4. ¿Estudias? (Si has contestado esto en la primera pregunta no hace falta que contestes esta)
No contestada
5. ¿Cómo combinas el estudio con Instagram? (u otras redes)
Es difícil de combinar ya que como mínimo estoy 2 horas al día dedicadas en Instagram, pero lo principal son los estudios.
6. ¿Pensaste desde un principio que este seria tu modo de vida actualmente?
No, solo era un hobby.
7. ¿Cómo afecta esto a tu vida personal y que piensan de esto las personas más cercanas a ti?
Pues tengo por obligación hacer fotos cada día o si no colgar alguna, las personas más cercanas a mí están muy contentas ya que siempre me ha gustado este mundo.
8. ¿Cómo te ves en un futuro?
Dedicándome a las redes sociales.
9. ¿Qué tipo de Instagramer/ Influencer crees que eres?
Yo no me considero una influencer, yo solo cuelgo fotos.
10. ¿Cómo es tu relación con las marcas y cuál fue la primera que patrocinaste?
Muy buena, mi primera colaboración fue con una marca de pulseras @cincosegundos
11. ¿Tienes a alguien de inspiración? ¿Por qué?
No, no tengo ninguna inspiración.
12. ¿Cómo te sientes al publicar tu vida al público?
Publico una parte muy pequeña al público.
13. ¿Para ti, es un hobbie o un trabajo?
Es un hobbie porque no le puedo dedicar más tiempo ya que estoy con los estudios.
14. ¿La mayoría de tus fotografías son hechas por ti, por alguien cercano o alguien profesional?
Normalmente por mi o por alguien cercano pero algunas son profesionales.
15. ¿Crees qué se puede vivir de las redes sociales?
Si
16. ¿Qué crees que es lo mejor y lo peor de Instagram?
No contestada
17. ¿Qué crees que se tiene que tener para triunfar?
No contestada
18. ¿Alguna vez te has sentido presionada por tus seguidores?
No contestada
19. ¿Qué consejo darías a una persona que quiere empezar como instagramer?
No contestada
El que podem observar amb un cop d'ull en aquesta entrevista, és que no totes les preguntes estàn contestades, i això vol dir varies coses.
Una, que no hagi tingut temps, ja que els estudis i fer pública la seva vida, no és massa bona convinació. Dues, que li hagin pujat una mica els fums al cap, ja que està tenint popularitat i no li hagi vingut de gust contestar les preguntes o tres, les hagi trobat inapropiades.
Per arribar a ser influencer, es passen per una serie de fases: La primera és quan començes a gunyar seguidors, que no t'ho creus però estàs molt il·lusionat/da. La segona és quan ja en tens forçes i et plantejes si deixar els estudis o no per dedicar-te només a la xarxa o xarxes, ja que algunes marques no molt interessants han conntactat amb tu i el teu cap només pensa en allò, en aquella il·lusió. La tercera és en la que ja has deixat els estudis, ja començes a col·laborar amb les marques més conegudes i és quan ja perds el cap del tot.
L' Anna, està en la segona fase. Actualment té 137 mil followers en Instagram i ja ha col·laborat amb algunes marques com "Cinco segundos", de bracelets. I des del meu punt de vista, no trobo que sigui dolenta la seva intenció de no acabar l'entrevista, tot i que veig que té molt de temps lliure, ja que està estudiant i com qualsevol persona que estudia, sap com de dur arriba a ser, doncs no la culpo.
Conclusió d'aquest apartat: NO als estereotips, VIURE LA VIDA i deixar-nos de perjudicis!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada