EL MÀRQUETING


Màrqueting és un concepte anglès, traduït al castellà com mercadeig o tàctica de mercat. Es tracta de la disciplina dedicada a l'anàlisi del comportament dels mercats i dels consumidors.

El màrqueting analitza la gestió comercial de les empreses amb l'objectiu de captar, retenir i fidelitzar els clients a través de la satisfacció de les seves necessitats.
Instagram ha estat una de les xarxes socials amb major creixement en els últims anys. Per això s'ha convertit en una eina brutal per al màrqueting digital. 

El tipus de màrqueting que més té relació amb el meu treball, és:

El Màrqueting digital: Més conegut com màrqueting online, és una estratègia realitzada en l'ambient en línia, que inclou: màrqueting de continguts, xarxes socials i de recerca. Cada vegada més, el màrqueting es fa més i més digital, ja que les persones van passar de consumir continguts a Internet, deixant de banda els vehicles tradicionals com la TV i la ràdio.



I també, el Màrqueting Indirecte: També conegut com màrqueting invisible, és una de les formes de divulgació més discretes, ja que no té cara de publicitat: el producte és presentat discretament dins d'un contingut.


Quan les marques contacten amb aquests influencers, és per algún motiu. Aquest motiu és perquè ja començen a tenir cert èxit en les xarxes socials, tot i que cal diferenciar els microinfluencers i els macroinfluencers.

Les tarifes que aquests influencers reclamen a les marques no són públiques. N'hi ha que treballen amb i n'hi ha que van per lliure. També hi ha contractes puntuals (un post, una imatge), però cada vegada més es va cap a les campanyes (diverses publicacions), o fins i tot els contractes d'exclusivitat.

Aproximacions:


  • Un missatge a Twitter / Facebook

             -entre 80 i 100 euros per post en cas de tenir 10.000 fans
             -300 euros per a 50.000 fans
             -fins a 3.000 per a mig milió


  • En Instagram

              -120-150 euros per foto per a 10.000 fans
              -500 euros per 50.000 impressions
              -a partir de 2.500 euros amb mig milions de followers


  • Els vídeos de Youtube (dir que és on es paga més)

              -entre 150-300 euros per 10.000 seguidors
              -10.000 euros per mig milió de followers

Per aquest fet, molts d’aquests personatges que han començat a ser influencers i no tenien una compta de Youtube, s’han endinsat en aquest món del vídeo, ja que així guanyes una mica més.

Em de tenir en compte, que moltes marques opten per enviar als influencers productes, amb l'esperança que aquests els provin i acabin retratats o recomanats en les xarxes socials: unes sabates, uns pantalons, una bossa.

Les marques comencen a enviar (regalar) productes als influencers "a partir dels 5.000 seguidors".


Hi ha bastantes formes per les marques de contactar amb aquests influencers, el primer recúrs són les xarxes socials. De més a menys utilitzades:


  1. E-mail 
  2. Twitter
  3. Blog
  4. Facebook








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada